Fler trygga jobb

Aktivism

Aktiviteter på nätet blir allt viktigare och kan, rätt använda, avgöra val. Nästa val sker 2024 och är val till EU-parlamentet och vi ser redan nu fram mot en både social och fysisk valrörelse.

Här har vi samlat några idéer på aktivism som går utmärkt att utföra hemma vid datorn eller i telefonen.

1. Dela och gilla.
    När du hittar ett Vänsterinlägg på sociala media är det bara att dela och gilla. Om du känner för det är det aldrig fel med en snäll kommentar. Tillsammans sprider vi positiva budskap om en bättre framtid. Det är alltid OK att dela inlägg från vår webbplats i dina egna kanaler på nätet.
  2. Stöd valfonden.
    Knivstas partiförening är inte landets rikaste. Vi lever på gåvor från våra medlemmar och supporters. Du får gärna bidra med en slant till den kommande valrörelsen. Plusgirokontot är 37 88 59 – 3. Inga bidrag kan vara för små.
  3. Kom och delta på våra aktiviteter.
    Oavsett hur långt det är till nästa val har vi våra Röda Lördagar på Sågverkstorget, sista lördagen i varje månad, oavsett väder. Det blir även ett antal Röda Lördagar vid Dammparken i Alsike. Mötena har alla med lite olika teman vi har även gruppmöten inför kommunala sammanträden och naturligtvis medlemsmöten.  Håll koll på vår kalender och dyk upp när du kan. Välkommen.

Slutligen är du alltid välkommen som medlem. Vi har plats för fler.