Christer, Maria, Anna och Said

Nyårshälsning från Vänsterpartiet Knivsta

Här kommer en reflektion, från tjugoårsjubilerande Vänsterpartiet Knivsta, på årets sista dag.

I senaste kommunvalet var vi ett av två partier som ökade vår representation i Knivsta kommunfullmäktige. Samtidigt var det fem partier som tappade mandat jämfört med valet 2018. Vi tackar Knivstaborna för det ökade antalet röster och lovar att förvalta förtroendet efter bästa förmåga.

Vill samtidigt hylla alla nya och gamla medlemmar som med sina insatser tillsammans bidrog till det lyckade resultatet.

Valarbete 2022

Ett resultat som byggdes upp under de fyra åren sedan valet 2018. Som ett av fem partier i ”Fempartimajoriteten” lyckades våra parlamentariker, förutom att reda ut den tuffa ekonomiska situation som vi fick ärva, bidra till att uppfylla en stor del av Vänsterpartiets vallöften. För er som missat dem så finns de här.

Sedan valet 2018 har Vänsterpartiet Knivstas medlemmar, förutom ett flertal digitala möten, mött Knivstabor i trevliga samtal på gator, torg och perrong vid minst 50 tillfällen. Antalet medlemmar har mer än fördubblats sedan förra valet och vi tar gärna emot fler. Bli medlem här.

Nina Broman Costa
Jenny Parkert

Vid en tillbakablick går det inte att hoppa över valet 2019 då Knivstas Nina Broman Costa valdes in som ersättare till Europaparlamentet. Inte heller valet till regionfullmäktige 2022 där Jenny Parkert valdes in som ledamot i såväl Sjukhusstyrelsen som Regionfullmäktige.

Trots många utmanande och skrämmande händelser i vår omvärld väljer vi i Vänsterpartiet Knivsta att se alla solidariska krafter som dagligen kämpar för klimatet, kurderna, barnen i Ukraina och vår svenska välfärd. Så med framtidstro möter vi det nya året i vår kamp för ett mer jämlikt samhälle. Ett samhälle där lärare, vårdpersonal och övriga välfärdsarbetare har goda arbetsvillkor och alla, unga som äldre, ska kunna utveckla sina drömmar och förhoppningar, tillsammans och som individer.

Gott Nytt 2023

Vänsterpartiet Knivsta