distriktet
Anna och Elin underhåller

Stöd för cykelväg och Covidbonus på DÅK i Knivsta

Uttalande med stöd för cykelväg mellan Uppsala och Knivsta, planer inför valet och en ny styrelse antogs på distriktets årskonferens, DÅK, i Knivsta, där även Knivstabon Said Hodzic valdes in i den nya distriktsstyrelsen. Elin Johansson och Anna Marklund, från Knivsta, stod för bejublad underhållning med gitarr, dragspel och sång.

Said Hodzic

Lördagen den 19 mars firade Vänsterpartiet 20 år som partiförening genom att stå som värd för distriktets årskonferens. En årskonferens som förutom ett uppskattat arbete, av föreningens medlemmar, med mat och fika till alla ombud leddes på ett föredömligt sätt av före detta riksdagsledamot och landshövdingen Ingrid Burman.

Styrelsens förslag till verksamhetsplan och budget för valåret 2022 antogs av konferensen. Regiongruppens utmärkta förslag till Regionalpolitiskt program 2023 – 2026 fick efter en del ytterligare förbättringar även det ombudens bifall.

Distriktsstyrelsen 2022
Uppsala läns Distriktsstyrelse 2022

Val av ny distriktsstyrelse valdes helt efter valberedningens förslag med omval av de båda ordförandena Hanna Viktoria Mörk och Per-Markus Risman. Bland ledamöter och ersättare valdes det in en del nya krafter att tillsammans med massor av rutin bland de omvalda medlemmarna bilda en stark ledning inför det stundande valet.

Som avslutning antog konferensen två uttalanden, det första om fler cykelvägar, som den mellan Uppsala och Vassunda i Knivsta kommun samt det andra om Covidbonus till regionens anställda. Avgående medlemmar avtackades med blommor och från Knivsta blev den avgående sammankallande i valberedningen Christer Johansson rörd av Per-Markus Rismans fina tacktal.

Ett enat och starkt distrikt är nu redo att tillsammans gå ut och genomföra en bra valrörelse, med sikte på rekordresultat.