Valresultat (preliminärt)

Valresultat valnatt

Enligt det preliminära valresultatet på valnatten, för Knivsta Kommun, har vi i Vänsterpartiet Knivsta stannat på ett oförändrat resultat på 3,3 % och behåller vårt mandat. Andra partiet har gått både framåt och bakåt vilket givit några mandatförändringar. Kristdemokraterna har tappat ett mandat och Socialdemokraterna två medan Knivsta.nu och miljöpartiet fått var sitt nytt mandat. Förutom att vi inte lyckades skapa en ny majoritet är det tråkigaste att Knivstaborna nu röstat in de främlingsfientliga Sverigedemokraterna i Knivstas kommunfullmäktige. De har fått ett mandat. Resultaten är fortfarande preliminära tills länsstyrelsen räknat om alla röster, vilket ska vara klart på onsdag.

Jag vill framföra ett stort tack till alla valarbetare, från Knivsta och Uppsala, som genom sina starka insatser med knappa resurser bidragit till valresultatet. Ett stort tack riktas dessutom till alla Knivstabor som givit oss sitt stöd och jag lovar att vi kommer att göra vårt yttersta för att, i fyra år, påminna majoriteten om de frågor vi fått ert stöd för att driva.

gruppledare