valbar Mikes

Politisk valbar på Mike´s

valbar på Mikes
Fredrik, Claes och Björn-Ove på valbar

Först ut på valbaren var V, S och KD. Under ett möte med gemytlig vardagsrumskänsla träffades tre valbara politiker i kommunen med kommuninvånare och matgäster på Mike’s bar för att under två timmar samtala om frågor vitt och brett. Gästerna ställde frågorna och de valbara fick ge sin syn på företagande, flyktingpolitik, Knivstas utbyggnad, seniorboende och friska äldres mötesplatser och vardag, under former som Cattis på Smillas höll ihop för att på ett föredömligt sätt avgränsa debatten mellan partier till förmån för samtal mellan människor. Det är en form undertecknad tror politiken och i förlängningen demokratin skulle må bra av att se mer av.

Tack till alla som var där och till Cattis på Smillas och Mike’s som möjliggjorde mötet. Från V deltog Fredrik Rosenbecker, från S Claes Litsner och från KD Björn-Owe Björk. Nästa tillfälle ges imorgon den 29/9. Då kan man träffa företrädare för K.NU, C och M.

Sammanfattat av Fredrik Rosenbecker