Knivsta Marknad 2023

Hyresrätter för alla viktigast för marknadsbesökare

Hyresrätter som alla har råd att bo i var klart viktigast för besökarna på Knivsta Marknad 2023. Fler parker och mer utbildade vuxna i skolan kom på delad andra plats, följt av fri kollektivtrafik för 7 – 19 åringar och sommarjobb till unga.

Vänsterpartiet tackar för synpunkterna och de trevliga samtalen och lovar att göra vad vi kan för att förverkliga önskemålen. Vi passar även på att tacka Ung Vänster för deras insats under den första marknadsdagen.

Gustav, Johanna, Ella och Lukas redo att möta marknadsbesökare

Vi fick även glädjen att dela ut några av våra böcker till duktiga Quizlösare i olika åldrar. Enskilt populärast var Andreas Cevrenkas Girig Sverige i vilken han beskriver utvecklingen av Sverige från folkhem till ett paradis för miljardärer.

Med Andreas Cervenkas omisskännliga humor som ledsagare serveras läsaren ett försök till svar på frågan: Vad är det som har hänt i Sverige?

Marknaden fortsätter på söndagen 10.00 – 16.00 och Vänsterpartiet är naturligtvis åter på plats med fler möjligheter till bokvinster och att diskutera såväl lokal som nationell och internationell politik. Om ett år är det val till Europaparlamentet men redan lördag den 27 maj 11.00 – 13.00 är det ännu en Röd Lördag på Sågverkstorget. Hoppas vi ses.

Med hopp om en skön sommar.
gruppledare