Tre nya medlemmar Mitra, Rasmus och Gustav på Röd Lördag nr 80

Röd Lördag 25 februari

Var ska Knivstas ungdomar spela fotboll? När börjar arbetet med en efterlängtad stadspark? Har någon sett något av regeringens elstöd? Har du råd med kaffe?

De tre första frågorna funderar Vänsterpartiet på när de kommer lösa sig. Regeringen verkar mest skylla på varandra angående elstödet. Den inriktningsbudget, för 2024 -27, som vår nya politiska ledning förväntas besluta på måndagens KS saknar hela investeringen för fotbollsplanerna vid Kölängen och visar därmed inga svar på de två första frågorna.

Däremot väcker förslaget fler frågor: Vad händer med kultur- och fritidsverksamheten med ca 5 miljoner mindre än vad vi förslagit i vår plan för 2024? Hur går det med dialoger vid framtagande av ny ÖP med 60 procent mindre pengar? Slutligen Park och natur samt cykelvägar som beräknas få dryga 10 miljoner mindre än vad vi från Vänsterpartiet föreslagit i vårt förslag.

Kaffe och politik

Vänsterpartiet jobbar vidare med vårt förslag till Mål och budget för 2024 och bjuder under resan på solidaritetskaffe och politiska samtal på Sågverkstorget på lördag 25 februari 11.00 – 13.00.

Välkommen!