Röd Lördag i Alsike

I en kylig men trevlig lördag i Alsike avhandlades diskussioner om elpriser, där fler och fler börjar hålla med om Vänsterpartiets förslag till lösning. Hyresgästföreningen, Villaägarnas Riksförbund, LO, Företagarförbundet och Småföretagarnas Riksförbund för att nämna några som vill att Vänsterpartiets förslag om Sverigepriser blir verklighet.

Läs mer om Sverigepriser här

Det diskuterades även om Alsikes utbyggnad på såväl kort som lång sikt. Förra gången byggbranschen hade en liknade situation i början på nittiotalet varade byggstoppet ca fem år. För alla som jobbar inom branschen och de som söker en plats att bo hoppas Vänsterpartiet att denna kris slutar snabbare. Högre arbetslöshet och fler bostadssökande skapar ingen bra framtidstro varken för Knivsta eller Sverige.

Vi hann även dricka kaffe och analysera resultatet i riksdagsvalet där vi konstaterade att i Knivsta var tappet bara hälften så stort som i landet som helhet. Vi tackar på dagen fem månader efter valet för stödet från Knivstaborna. Där vi i kommunvalet, med god marginal återtog vårt 2018 tappade andra mandat i kommunfullmäktige.

Röd Lördag i Alsike feb -23

Mötet avslutades i solsken och vi konstaterade att nästa gång vi kommer till Alsike, den 15 april, tror vi på en skön vårdag.