Röd Lördag 28 maj 2022

Många trevliga möten i regnet

Trots ett ihållande regn blev det en trevlig Röd Lördag på Sågverkstorget den 28 maj 2022. Vi fick besök av förstagångsväljare och pensionärer, nyinflyttade och urinvånare som alla var intresserade av att veta mer om Vänsterpartiets politik.

Det pratades om stadsodling och kolonilotter, dracks kaffe samt diskuterades svenska skyldigheter och Turkiets roll vid svenskt inträde i NATO. Det finns stora och små frågor som alla påverkar oss som bor och lever i kommunen. Det blev även prat om äldreomsorg, valbarometrar, naturreservat och bostäder.

Beträffande naturreservat kommer kommunfullmäktige den 1 juni att fatta beslut om att göra Ängbyskogen till ytterligare ett naturreservat i kommunen. Vi i Vänsterpartiet ser fram mot ett enigt beslut och hoppas att det parti som i kommunstyrelsen röstade nej nu bifaller förslaget att skydda Ängbyskogen till framtida Knivstabor.

Ängbyskogen
Naturreservatet Ängbyskogen

Några böcker fick vi glädjen att dela ut till duktiga quizlösare. Vi delade även ut vår egna tidning ”Vänstern i Knivsta” samt vår lokala valplattform, för de kommande fyra åren i Knivsta. När vi ses nästa gång den 30 juli är det sex veckor kvar till valdagen den 11 september.

Därmed önskar vi alla Knivstabor en skön sommar till vi ses igen, i slutet av juli.

Vänsterpartiet Knivsta