Knivsta Marknad 2022

Fri kollektivtrafik högsta önskemålet bland marknadsbesökare

Äntligen fick Knivstaborna träffas igen på Knivstas egna marknad. Efter två års uppehåll fanns det ett sug efter att möta sina grannar och andra vänner igen.

Intresset för det stundande valet var stort och många marknadsbesökare ville veta vad de olika partierna hade för idéer för kommunens framtid. Vid Vänsterpartiets tält var det en strid ström av besökare som quizade och vann böcker, fikade och pratade politik och rekordmånga ville också bli medlemmar och bidra till kommunens utveckling. Bland besökarna vid tältet var det många som fyllde i en budgetenkät om framtida önskemål.

Gott om marknadsbesökare i tältet

Klart högst kom fri kollektivtrafik följt av hyresrätter som alla har råd att bo i. På delad tredjeplats kom parker och offentliga rum tillsammans med mer fri tid i äldreomsorg och hemtjänst. Dessutom några röster på skatepark och kulturverksamhet för unga.

Stämningen var god mellan såväl partiföreträdare som marknadsbesökare och när dessutom solen kämpade sig fram blev det en riktigt trevlig dag på 2022 års upplaga av Knivsta Marknad.

Till dig som missade oss och de populära vindsnurrorna eller vår nytryckta valplattform vill jag trösta er med att vi ses på ännu en Röd Lördag den 28 maj, på Sågverkstorget. Mellan 11.00 – 13.00 finns vi vid Willys södra entré. Nya chanser att vinna böcker, fika och prata politik samt berätta vad du tycker är viktigt. Välkommen.

Vänsterpartiet Knivsta