Röd Lördag aug 2020

Välkommen på Röd Lördag 26 september

Kaffe och politik

Vänsterpartiet Knivsta välkomnar Knivstabor och andra intresserade till kaffe och politik på Sågverkstorget lördagen den 26 september 11.00 – 13.00. Vädret verkar bli lika fuktigt som det vi hade för en månad sedan då det var en jämn ström av besök i tältet. Besökare som vann böcker i vår Vänsterquiz, ställde frågor, diskuterade eller bara fikade.

Vi har nu ingått i kommunens majoritet under två år och i onsdags beslutade KF i stor enighet ett strategiskt mycket viktigt dokument. Stadsbyggnadsprinciper och arkitekturpolicy innehåller en strategi som anger riktningen för hur kommunen vill att ett framtida Knivsta ska formas, i allt från torg och hushöjder till gröna rum och gator. Från Vänsterpartiets sida gläds vi åt att barnperspektivet som partiet kämpat för i över 10 år är så tydligt.

Det är nu mindre än två år kvar till nästa val och vi vill veta vad du tycker är de viktigaste frågorna att ta tag i. Oavsett om det är kultur- och fritidsfrågor, medborgardialog, Coronaläget, äldreomsorg eller stadsplanering så är du lika välkommen. Det går även bra att bara lösa vårt Vänsterquiz eller fika.

För tredje året i rad sammanfaller vårt torgmöte i september med Knivstas insamling till Världens barn. I år har vi ingen fysisk bössa men lämna gärna ditt bidrag till den digitala bössan. Knivsta samlar för Världens barn