Ideologiverkstad 5

Avslutning på Vänsterpartiets Ideologiverkstad 13 maj

Ida Gabrielsson
Ida Gabrielsson Foto Jessica Segerberg

Vi har kommit till finalen i vår studiecirkel i samarbete med ABF. Det blir ett digitalt möte via Zoom med start 19.00 den 13 maj och du som vill vara med men inte fått några länkar skickar ett mail till [email protected].

Kön & feminism för den nya generationen.
Hur kan vänsterns ideologi ge svar på en feministisk strävan för den nya generationen? Digitalisering, normkritik och jämställdhetsideal präglar ungas liv idag, samtidigt som reaktionära rörelser vinner mark och utmanar den feministiska rörelsens framgångar.
Deltagare i filmen: Jonas Sjöstedt, Lena Gunnarsson och Susanna Göransdotter

Inför kongressen den 29 oktober-1 november och antagande av vårt nya partiprogram avslutar Vänsterpartiet Knivsta vår studiecirkel i samarbete med ABF, med ännu en digital lektion. Även denna digitala version är öppen för alla medlemmar och sympatisörer. Vi använder oss av verktyget Zoom som många redan är bekanta med.

Se filmen, som är ca 60 minuter, vid valfri tidpunkt innan mötet som börjar 19.00. Under mötet diskuterar vi sedan innehållet utifrån Knivstas förutsättningar. Om allt fungerar som planerat, i dessa märkliga tider, kommer partistyrelsens Ida Gabrielsson och deltar med oss under diskussionen.

Välkommen