Anna Svensson serverar kaffe

Röd Lördag på Sågverkstorget 29 februari

Kaffe och politik

Välkommen på ännu en Röd Lördag med Vänsterpartiet den 29 februari 11.00-13.00 på Sågverkstorget vid Willys södra entré. Som vanligt finns det kaffe för den som vill och en möjlighet att diskutera aktuellt i Knivstapolitiken. Vad är viktigast för dig? Kom och berätta och ställ dina frågor. Vi finns där för dig och inga frågor är för små eller för stora. Det ser ut som att vädret blir trevligare än i Alsike för två veckor sedan. Passar på att tacka för de trevliga samtalen i den gråkalla kylan och vi återkommer i april.

Några aktuella frågor redan till på lördag är till exempel det trygghetspaket som nyligen lanserats, medborgarpanelen som söker fler deltagare inför kommande frågor och alla hyresrätter som byggs i centrala Knivsta. Men det planeras även i Alsike och detaljplan för Alsike Nord etapp 2A är nu ute på granskning och du kan lämna synpunkter till den 25 mars på förslaget med två – fyravåningshusen. Efter att de synpunkterna behandlats kommer förslaget med cirka 550 lägenheter och en skola att antas. Till samrådet kom det in 75 synpunkter och svaren på hur dessa redovisas på kommunens webbplats.

Det pågår även en del diskussioner om det så kallade Fyrspårsavtalet som kommunen slutit med Region Uppsala och med staten. Behövs det en folkomröstning innan den önskade förhandlingen som folkinitiativet samlat namn till? Jag tolkar vissa inlägg som att folkomröstningen är viktigare än förhandlingen. Vad tycker du? Välkommen att träffa oss på lördag och berätta vad du tycker.

Välkommen på kaffe och politik med Vänsterpartiet.

ordförande och gruppledare