Malin och Nina

Välkommen på Röd Lördag 31 augusti

Anna Svensson serverar kaffe

Välkommen på höstterminens första Röd Lördag, 31 augusti. Som tidigare hittar du oss på Sågverkstorget vid Willys södra entré mellan 11.00 – 13.00.

Sedan vi sågs senast har två sporthallar blivit klara för träning i Centrum för idrott och kultur, CIK. Inför hösten har kommunens aktiva föreningar fyllt alla kommunens hallar med idrottande barn och ungdomar. Kulturhallen kommer att fyllas med kulturupplevelser för alla åldrar. Håll utkik efter invigningsprogram under senare delen av hösten. Vill du redan nu se hur långt bygget har kommit besök CIK:s webbplats

När vi i majoriteten beslutade om kommunens skattesats för 2019 fick vi en del kritik. På måndagens kommunstyrelsemöte har alla partier utom KD insett att intäkterna behövs. Det betyder att det finns en mycket stor enighet, om kommunens skattesats 2020, i KF den 18 september.

Med nästan lika stor enighet röstade kommunstyrelsen igenom en modell för medborgardialog. En modell som är en förebild för resten av landet och kommer bli en kanal för att föra dialog med många Knivstabor inför olika politiska beslut under mandatperioden. Bra tycker Vänsterpartiet men det tyckte inte KD  och L som ville avslå förslaget och reserverade sig mot beslutet.

Vill du diskutera kultur för alla åldrar, skatepark eller andra parker, medborgardialog, kommunalskatten, fyrspårsavtalet eller något helt annat så spelar det ingen roll. Du är lika välkommen vad du än vill diskutera och vill du bara komma och fika går det hur bra som helst. Vi kommer även att bjuda in till Bokquiz med chans att vinna fina böcker.

Hoppas att vi ses.
Välkommen