Tåg på Knivsta station

Många bra frågor på perrongen

Kaffe och politik

Mötena med Knivstaborna var trevliga på tisdagens perrongaktivitet, men samtidigt lite mer frågvisa. Med fem dagar kvar till valet börjar det bli dags att bestämma sig vilket parti som har den bästa klimatpolitiken, den mest jämlika politiken och den bästa förebyggande politiken för såväl arbetare som våra unga medborgare.

Vårt material togs emot med stort intresse av många av de pendlande Knivstaborna. Även om en del redan hade röstat och vissa, som till exempel ett före detta Miljöpartistiskt språkrör, redan bestämt sig minskade kaffet i termosen och dialogerna var intressanta.

Med fem dagar kvar till valet till Europaparlamentet ökar temperaturen och frågorna ställs om var de olika partierna har för svar på olika frågor. Frågorna var som sagt många och inom spridda ämnen. En fråga var, var de andra partierna fanns? Men vi fick även frågor om 5G-nätets risker och förbyggande ungdomshälsovård. Vi fick också beröm för vår ekonomiska och ekologiska världsbild och våra många utmärkelser för bra klimatpolitik. Såväl i EU som i Sverige.

Om du inte han träffa oss på tisdagens morgonaktivitet har du en ny chans på lördag då vi åter dyker upp på Sågverkstorget mellan 11.00 – 13.00. Sista timmen kommer vår egen EU-parlamentskandidat Nina Broman Costa att delta, mellan sina aktiviteter över hela landet. Det blev även några böcker över från marknadens Vänsterquiz så vi fortsätter att dela ut böcker till alla som svarar rätt på frågorna.

Kom ihåg att rösta på söndag och gärna på Vänsterpartiet.