Fredrik och Anna för dialog

Blåsigt och ont om Knivstabor

Anna och Fredrik på Röd Lördag i april 2019

Det var bitvis friska vindar på Sågverkstorget då Vänsterpartiet bjöd på aprils Röd Lördag. Men solen kämpade tillsammans med körsbärsträden och ger hopp om sköna vårdagar som förhoppningsvis lockar ut fler Knivstabor att beskåda de vackra körsbärsträden.

Många av de få som var ute denna blåsiga lördag stannade en stund och informerade sig om vad Vänsterpartiet vill i EU. Samtalen handlade naturligtvis om klimatet men även om oron för de oroliga medborgarna. Någon menade att det många gånger är okunskap som skapar onödig oro och lite eget ansvar att ta reda på hur det faktiskt förhåller sig skulle vara bra.

Förutom EU-frågor blev det även en del lokalt prat mellan kaffedrickandet. Det blev funderingar kring bostäder och speciellt hyresrätter. Vi pratade en del om IS anhängares barn och fick veta att Socialnämnden har full beredskap och kompetens att agera om ärendet blir aktuellt i Knivsta. Senaste KF och de livliga debatterna hade spritt sig utanför Tilassalen. KD:s nya budget som var omtalad i debatten är svår att hitta. På deras egen webbplats ligger den olagliga och helt orealistiska första budgeten kvar. Ingen har sett någon annan.

Ett annat kärt ämne som kom upp var medborgardialog och vi fick beröm för att vi var ute och lyssnade på medborgarnas åsikter och synpunkter. De som vi pratade med var eniga med oss om att vi behöver bli fler som lyssnar på andras åsikter. Att konsekvent säga nej leder inte till någon utveckling.

Vill du så ses vi igen på onsdag 1 maj och fler gånger fram till valdagen den 26 maj. Här finns alla datum, platser och tider. Glöm inte att gå och rösta, senast den 26 maj.

Sammanfattat av