God stämning på välbesökt årsmöte

glad stämning

Den 6 mars höll Vänsterpartiet Knivsta sitt sjuttonde årsmöte med besök av Stig Henriksson. Vänsterpartisten Stig som i Fagersta lyckats med att tre val i rad samla över 50 procent av Fagerstabornas röster. Under mötet fick de närvarande höra om glädje, målmedvetet arbete, ångest och oväntade samarbeten. Tillsammans med borgerliga partier vände Vänsterpartiet i Fagersta kommunens ekonomi till överskott och skattesänkningar.

Efter inledningen ledde Stig årsmötesförhandlingarna och skötte klubban med van hand. Mötet förlöpte utan dramatik och med god stämning.

Verksamheten under året har varit intensiv och i verksamhetsberättelsen gick att läsa om olika förslag som Vänsterpartiet fått gehör för. Som reservation av mark för lekpark åt barn och unga, införande av koldioxidbudget samt slutligen beslutet om gränser och skötselplan för Naturreservatet Gredelby hagar och Trunsta träsk som började med en motion från V tillsammans med MP.

Stig avtackas av Maria Fornemo

I verksamhetsplanen kunde man dessutom läsa att partiet synts i media vid 80 tillfällen. Det är en fördubbling jämfört med året innan. Webbplatsen knivsta.vansterpartiet.se har haft nästan 11 000 besök under året, som läst de 76 artiklarna som lagts ut. Om vi jämför även det med 2017 är det en tredubbling av besök.

Valresultatet ökade för tredje valet i rad och medlemmarna i partiföreningen har aldrig varit fler. För första gången i partiföreningens historia ingår vi nu efter valet 2018 i Knivstas majoritet. Flera av de nya medlemmarna har tagit plats på olika uppdrag.

Styrelsen består nu av Christer Johansson ordförande, ledamöterna Maria Fornemo, Anna Svensson, Fredrik Rosenbecker och Tommy Ljungström samt ersättarna Maja Erkstam och Jenny Parkert. Läs mer om alla våra företrädare på denna sida.

Mötet avslutades med avtackningar av Stig Henriksson och avgående styrelseledamoten Petra Jansson.

sammanfattat av