Stig Henriksson 2

Stig Henriksson till V Knivstas årsmöte

Stig Henriksson

Den 6 mars håller Vänsterpartiet Knivsta sitt sextonde årsmöte 19.00 i Knivsta kommunhus. Förutom de traditionella besluten om val och planer kommer mötet besökas av Stig Henriksson från Fagersta.

Stig Henriksson var den första Vänsterpartisten som samarbetade med Moderaterna i en kommun. Året var 1998 då Vänsterpartiet blev största parti och samarbetet med Moderaterna skapade en del rubriker och diskussioner. Efter det har han under de tre följande valen varit med och fått egen majoritet med 53,8 procent (2002), 58,3 (2006) och 55,6 (2010) av Fagerstabornas röster i kommunvalet. Under sin tid som kommunalråd gjorde Henriksson kommunen skuldfri samtidigt som flera skattesänkningar kunde genomföras.

Efter en period i riksdagen dit Henriksson personkryssades in i valet 2014 är han tillbaka i Fagersta som gruppledare, nu i opposition. Den 6 mars gästar han Vänsterpartiet Knivstas årsmöte och delar med sig av sina erfarenheter.

Gamla och nya medlemmar hälsas välkomna.