Röd Lördag 1 september

Välkommen på Röd Lördag 27 oktober

Det nya kommunfullmäktige har haft sitt första sammanträde, som blev historiskt kort. Efter en timme var genomgång av formalia för alla nyvalda klar, en valberedning vald och gruppledare för respektive parti anmälda. Nu är tanken att den nyvalda valberedningen ska jobba och presentera ledamöter och presidier till kommunens alla organ på sammanträdet den 21 november.

Många blev kanske förvånade när fem partier tidigare på dagen presenterade ett förslag på ny ledning i Knivsta och att Vänsterpartiet var med, tillsammans med borgerliga partier. Men den senaste mandatperioden har Vänsterpartiet, runt om i landet, styrt 35 kommuner och ett landsting tillsammans med ett eller flera borgerliga partier. Vänsterpartiet i Knivsta är redo att delta och tillsammans med S, MP, C och M ta ansvar för kommunens utveckling de kommande åren, trots att vi vet att det kommer bli stora utmaningar.

Vänsterpartiet välkomnar åter alla Knivstabor och andra intresserade till ännu en Röd Lördag med kaffe och politik. Vi ses på Sågverkstorget 11.00 – 13.00 den 27 oktober.

Hoppas vi ses