Tack Kristina 2

Tack Kristina

Petra, Kristina, Christer och Maria
Petra, Kristina, Christer och Maria / fota Björn Jonasson

Vänsterpartiet Knivsta tackar Kristina Östman för sina insatser för Knivstaborna under de år hon bott i kommunen. Det är nu fyra år sedan hon kom cyklande in i kommunen och partiföreningen. Under de åren har hon hunnit med ett antal resor runt om i Sverige och resten av världen, som jag förstått det, alltid med tåg.

Men som det energiknippe hon är har hon även hunnit med att uträtta en hel del inom kommunens gränser. Hon blev tidigt aktiv i Tillsammans för Knivsta i arbetet med att stötta och integrera nya invånare i kommunen. Vid en av sina många besök på tågperrongen räddade hon livet på en person som befann sig på spåret.

I kommunpolitiken har hon deltagit revisionen och medverkat till ett antal viktiga rapporter för att förbättra kommunens arbete. I partiföreningen har Kristina mest deltagit i valberedningens arbete. Ett ofta bortglömt men viktigt arbete som hon utfört på ett utmärkt sätt. Sista året har hon även deltagit i distriktets valberedning med framtagande av listor till region och riksdag.

När nu Kristina valt att flytta från kommunen tackar vi för hennes insatser och önskar henne och familjen stort lycka till i framtiden.

Vänsterpartiet Knivsta