Röd Lördag april 2016

Trevlig Röd Lördag inför 1 maj

Röd Lördag april 2016

Stort tack till de femtiotalet Knivstabor som besökte Vänsterpartiet Knivstas röda lördag 23 april. Det blev många intressanta samtal om skolan, fritiden, bostäder och ekonomi för Knivstas unga vuxna. Flera besökare oroade sig för om alla av de som vuxit upp i Knivsta och vill, ska kunna bo kvar i egen bostad. Billiga hyresrätter stod högt på önskelistan. Men inte helt otippat kom även frågor om jakten på Knivsta Centrum, hushöjder och framtida byggplaner också upp. Det fikades och lästes 1 majtidning och att regnet hängde i den kalla luften var inget som märktes. Stämningen var god och värmen kom och delades mellan besökarna.

Nu siktar vi mot 1 maj i Uppsala för att lyssna på Ulla Andersson och kanske blir vi fler än de 1 200 som deltog förra året. Uppsalas största 1 maj-tåg samlas på Vaksala torg klockan 11:45. Där blir det musik och dans, och för de yngre deltagarna finns det även ansiktsmålning med mera.

Klockan 12:45 marscherar vi tillsammans mot Slottsbacken, där vi får höra tal från bland annat Ulla Andersson, Vänsterpartiets vice ordförande och ekonomisk-politiska talesperson. Utöver talen så blir det sång, fika och härligt gemenskap!

Tillsammans gör vi skillnad!

Kommande aktivitet i Knivsta är Knivsta Marknad den 21 maj.  Välkommen och hoppas vi ses.