Christer Johansson / foto Robert Johansson

Lugn Röd Lördag i Knivsta Centrum

Tårtkalas

Sista lördagen i maj blev en lugn dag då vi åter slog upp tältet vid ICA Nära. Bland de få Knivstabor som trotsade de mörka molnen och tog sig ut, valde flera att stanna till, ta en kopp kaffe och diskutera lite politik.

Det är alltid trevligt och lärorikt att få lyssna till invånare som vill föra fram sina åsikter och ställa frågor. Den här gången blev det diskussioner om statliga lån och lokal finansiering av kommunens verksamhet. Knivstaborna blev inte glada att få veta att kommunens ledning planerar att finansiera  framtida kostnader med tomtförsäljningar.

En längre diskussion om invandring och tiggare blev riktigt givande för alla parter. Åsikterna närmade sig varandra under diskussionen och alla inblandade avslutade diskussionen med en kopp kaffe tillsammans. Tips på framtida aktiviteter i samband med möten på torget fick vi också med oss från dagen.

Mötet han avslutas innan regnet dränkte Knivsta och nu hoppas vi på mycket sol den 9 juni. Då har vi öppet medlemsmöte med knyt och kubbspel vid Särstabadet från 18.00.

Välkommen.