Utvärderingssnack av mötet

Välkommen att diskutera Knivstas utbyggnad 30 maj

Jaya och Malin

Den 30 maj slår Vänsterpartiet Knivsta åter upp tältet 11.00 – 13.00, på torget, utanför ICA Nära. Välkommen att komma och fika och prata Knivstas framtid och utbyggnad med oss. Vi tror att det går att bygga ut Knivsta på ett hållbart sätt utan de höga hus som Allians för Knivsta förordar.

Här kommer inledningen på oppositionens förslag till budget för 2016.

Vårt Knivsta
Kvartetten har visionerna för ett grönskande, solidariskt och tryggt Knivsta. Vi har idéerna för ett långsiktigt hållbart samhälle där kvalitet är en vacker park, en cykelled genom ett naturskönt område, en värdig ålderdom, ett rikt fritidsutbud, eller ett barn som blir sett i skolan.

Vi slår vakt om Knivstas identitet genom att utvecklingen sker med hänsyn till både historia och till en framtid med nya krav på ett hållbart samhälle. Kommunen ska utvecklas utan stress och med hög kvalitet, Knivsta ska vara attraktivt och tillgängligt med ett levande centrum med handel och naturliga mötesplatser.

För att finansiera våra satsningar har vi hellre ”20 öre än 20 våningar”. Vårt förslag har 25 miljoner mindre intäkter av försäljning av mark för exploatering. Det innebär att vi kan bygga lägre med mer parker i närområdet, även i centrum. Ett samhälle som utvecklas med hög kvalitet, med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter, och med hänsyn till kulturhistoria och miljö kostar pengar. Kvartetten gör bedömningen att Knivstaborna är beredda att betala, 20 öre i skattehöjning, för att dessa värden beaktas och tas tillvara.

Välkommen med dina frågor och synpunkter.