Glada marknadsbesökare

Bokquiz och ballonger populära på Knivsta Marknad

Fredrik vid marknadstältet

Återigen strålade solen över Knivsta och rekordmånga Knivstabor och hemvändare valde att besöka den trevliga marknaden. Vid Vänsterpartiets tält var det en strid ström av besökare som ville diskutera Knivstas utbyggnad och andra viktiga frågor. Många deltog dessutom i vårt Marknadsquiz och svarade så bra att vi fick dela ut en hel del vinster i form av böcker. Populärast var Jämlikhetsanden och Reinfeldtseffekten tätt följd av barnboksklassikern Sprätten satt på toaletten.

Den starka oppositionen Kvartetten bestående av (S), (V), (MP) och (KNU) stod tillsammans och delade ut flyers om vårt samarbete. Stämningen var god och skratten många även om det naturligtvis kom fram allvarliga synpunkter på missförhållanden, från marknadsbesökare.

Kaffet tog slut, Jayas sockerkaka var supergod och mycket populär. Våra snygga ballonger syntes över hela marknaden, med eller utan snöre beroende på ålder. Flest ballonger till barnvagnar i början av dagen medan tonåringarna vaknade lite senare. Vi ses om ett år igen och då blir jag inte förvånad om det kommer fler partier med ballonggas.