Jaya och Malin

Det blev två mandat

Tårtkalas

Efter omräkningen på Länsstyrelsen visade det sig att vi nådde vårt mål och fick två mandat. Med en liten röst avgjorde väljarna till vår fördel och vi fick ett extra mandat medan SD tappade ett av sina, jämfört med resultaten från valnatten. Vi konstaterar vidare att vi ökat i samtliga valdistrikt jämfört med för fyra år sedan och ökar våra röster med nästan femtio procent.

Det är naturligtvis värt att fira och det gjorde vi med tårta från Knivsta konditori. Gamla och nya medlemmar deltog på medlemsmöte där vi käkade tårta och diskuterade fortsättningen för partiföreningens arbete i kommunen. Är du ännu inte medlem är du välkommen till ett trevligt gäng som respekterar olika och inte värderar någon mer än någon annan. Fyll i din ansökan via fliken, bli medlem,  högst upp på sidan.

Lördagen innan tårtkalaset (den 27 sept) höll vi torgmöte vid ICA Nära och det var ett av de bästa mötena i hela valrörelsen. Många var de Knivstabor som ville vara med och fira och  fika med oss. Återigen kom Jaya med hembakt megagott fikabröd. Troligen blir nästa Röd lördagen den 25 oktober, mellan 11.00 – 13.00.

Välkommen till Vänsterpartiet Knivsta .