Malin Tollbom / foto Jeannette Escanilla

Tack Knivsta för alla röster

Maria, Christer, Tommy, Malin och Jaya

Det blev två mandat!!

Efter en lång valrörelse och en massa räknande fick vi till slut beskedet att vi tagit två mandat i Knivsta kommunfullmäktige. Det innebär att Malin Tollbom gör Christer Johansson sällskap som ordinarie ledamot och Maria Fornemo får sällskap av Jaya Montell som ersättare. Stort tack till alla Knivstabor som givit oss alla röster. Vi kommer vid varje tillfälle att göra vårt yttersta för att förvalta förtroendet ni gett oss.

Redan i januari satte vi upp målet att vi skulle ta ett mandat till. Men inte i vår vildaste fantasi skulle vi kunna ana att det skulle bli en sådan rysare. En rysare som till slut avgjordes med en (1) rösts övervikt och den fick vi i det sista räknade distriktet. Totalt fick vi 455 röster i kommunvalet, vilket är en ökning med 147 st eller nära nog femtio procent fler än i valet 2010.

Vi fortsätter nu med att fira med en Röd lördag den 27 september 11.00 – 13.00 på torget vid ICA Nära. Kom och fira valresultatet med oss. Tisdagen den 30 september 19.00 har vi medlemsmöte för att följa upp valet och hur vi går vidare. Medlemmar och sympatisörer hälsas välkomna till sal Haknäs i kommunhuset.

ordförande