Emma och Fredrik

Godheten lockade Knivstabor

Tommy Ljungström

Samtidigt som ett folkligt uppror, på ett medborgarinitiativ, får gehör för sin önskan om en ändring av busslinje 186 längs ”Laggavägen” visar Vänsterpartiet Knivsta filmen Godheten i Tilassalen. Stefan Jarls film som tar upp förlusten av det gemensamma som ersatts av girigheten och jakten på det materiella. Filmens innehåll och den glädjande händelsen i Lagga/Östuna visar båda på vikten av att vi står upp för varandra och visar solidaritet med våra grannar och medmänniskor.

Det var riktigt glädjande att se så många invånare som kom och såg filmen. Invånare som även stannade kvar och fikade och diskuterade filmens budskap med varandra och representanter från partiföreningen. Gott hembakat fikabröd, trevliga diskussioner och utdelning av vårt lokala valmaterial.

Tommy Ljungström inledde kvällen och visade upp vårt material. Fredrik och Emma Rosenbecker skötte det tekniska medan Jaya Montell, Charlotte Judkins och Christer Johansson skötte fikat.

Stort tack till alla som medverkade och gjorde kvällen.

Vi fortsätter nu valarbetet den 23 aug med torgmöte vid ICA Nära mellan 11.00 – 13.00 och deltagande i Föreningsrådets hearing om kultur- och fritidsfrågor den 24 aug 18.00 i Tilassalen.

noterat av