Hälsning på Somaliskt nationaldagsfirande

Christer Johansson på somalisk nationaldag

Knivsta somaliska förening firade sin nationaldag, den 26 juni, (lite i förväg) i Tilassalen i Knivsta kommunhus. Det var medlemmar från föreningarna i Gävle, Stockholm och Uppsala som var inbjudna tillsammans med en hel del av Knivstas tjänstemän och politiker. Klas Bergström moderat kommunalråd höll ett inledningsanförande och överlämnade kommunens standar.

Sedan hölls ett flertal anföranden där Vänsterpartiet var bland de första och ordförande Christer Johansson valde att prata om vikten av att alla får möjlighet att delta i  föreningar inom såväl kultur som idrott. Talet avslutades med en önskan om en trevlig fest, och det blev det.

Våra somaliska vänner bjöd på massor av gott fika inklusive tre sorters tårtor. Kvällen avslutades sedan med dansuppvisning och afrodisco med många olika dansstilar.

1. Barre Cade skriver:

Vi alla somalier är tacksamma på vänsterpartist som de accepterar erbjudande på somaliskt nationaldag tack så mycket.