Första Röd Lördag

Trevlig första Röd Lördag i Knivsta centrum

Den 22 februari 2014 genomförde Vänsterpartiet Knivsta sin första ”Röd Lördag” i Knivsta centrum.

Första Röd Lördag
Första Röd Lördag feb 2014

Det blev en trevlig dag som började med en skön sol som värmde gott. Trots konkurrens av OS – sändningar var det jämn ström till vårt tält och Knivstaborna hade mycket de ville prata om. Skola och barnomsorg var inte så oväntat och inte heller villkor för våra äldre invänare. När det blev diskussion om EU:s ansvar för sina medborgare är lösningen för många rätten till arbeten med justa villkor. Det måste ligga högt på EU:s dagordning för att bland annat minska de högerextrema vindar som drar över hela Europa. En bra arbetspolitik inom unionen skapar dessutom möjligheter för individerna att försörja sig i respektive hemland.

Slutligen blev det samtal om kollektivtarfiken och möjligheten att arbetspendla med buss till Arlanda. Tåg till samma arbetsplats och avgifterna för kollektivåkandet engagerade mellan kaffedrickandet. Vi var denna gång fyra fullmäktigekandidater på plats och ser redan fram mot nästa gång den 29 mars.

Planen är att fortsätta sista lördagen varje månad till och med september.