Rock´n roll på Knivsta Marknad

Björn rockar på Knivsta Marknad

I strålade solsken och med friska kylande vindar genomfördes en välbesökt Knivsta Marknad. I Vänsterpartiets tält var det mer eller mindre rock´n roll hela dagen och många kom fram och ville prata sjukvård. Knivsta Arena, skolor och fritidsfrågor var andra ämnen som Knivstaborna ville prata om. Några av marknadsbesökarna övervägde att bli medlemmar i partiföreningen eller i Ung Vänster.

Kön ringlade bitvis lång till heliumballongerna och fortsatte även efter att gasen tagit slut. Många var barnvagnarna som pryddes med vänsterns röda vackra ballonger. Det var dessutom en hel del som ville ha ballong ”utan knut och snöre”. Nästan lika lång var kön till vårt Fairtrade kaffe med närproducerad kaka av Pernilla

Vårt debattinlägg (se nedan) från Knivstabygden den 18 juni, deltagandet på marknaden och riksdagsledamöterna Ulla Andersson och Jacob Johnsons besök på Knivsta vårdcentral den 24 maj ingår alla i partiets pågående kampanj om sjukvården. Att den är viktig vittnar alla samtal under dagen om. Dagen gav mersmak och vi kommer att fortsätta att besöka marknaden och samtalen med Knivstaborna.

Vi ses på Knivsta Marknad 2012

ordförande