insändare

Tack alla Knivstabor för stödet

Insändare till Knivstabygden den 24 september 2010.

Christer Johansson / foto Robert Johansson

Valet är över och rösterna är räknade. Jag vill tacka alla Knivstabor som gett sitt stöd till Vänsterpartiet. Trots resultatet i riksdagsvalet kan vi konstatera att vi i kommunvalet i Knivsta fått ett litet plus. Tack också till alla valarbetare som bidragit till det resultat vi fått.

Jag hade tänkt skriva detta inlägg utan att kommentera moderaterna men efter att sett deras inlägg på knivstabygden.se blir jag tvungen. Där påstår Nilsson och Bergström att ”Knivsta Nu har framför allt vunnit väljare från Socialdemokraterna”. Är det med liknande matematik ni vill fortsätta att ta ansvar för kommunens ekonomi blir jag oroligare än jag redan var. Socialdemokraterna fick 36 röster mer i kommunvalet än i riksdagsvalet medan moderaterna fick 686 röster mindre i kommunvalet. Övriga partier varierar mellan plus 26 (FP) till minus 214 (KD).

Att Sverigedemokraterna tagit plats i fullmäktige är något vi vänsterpartister som moderaterna starkt beklagar. Vi beklagar också fullmäktiges beslut att inte bevilja (S) och (V) motionen om att delta i det europeiska samarbetet mot rasism. Tack till Pajand Nejad (MP)för ditt stöd till motionen och dina konstruktiva idéer till att skapa ett Knivsta ”där alla invånare ska trivas, verka och göra stora saker”.

gruppledare