övrigt

Lasse Ohly fikade med facken i Knivsta

Fika med de kommunala facken i Knivsta avslutade en hektisk dag för partiledare Lars Ohly. Röstning i Gottsunda, möte med kulturföreningen La Softa, torgmöte på Stora torget och debatt med Cecilia Wikström hann Lasse med innan han åkte till Knivsta.

Trots det dåliga vädret med mycket regn var det gott om folk som slöt upp under dagen. Redan i samband med röstningen, då Lars Ohly förtidsröstade i Gottsunda var det ett flertal mediarepresentanter på plats.

Mer media och allmänhet slöt upp på torgmötet 12.00 och trots regnet stod de kvar och lyssnade till Lasses tal. Vänsterpartiets kritik mot EU:s sätt att behandla arbetsrätten, miljön, gubbväldet och arvoden drog ner applåder under paraplyerna.

Applåder fick Lasse också i debatten med Cecilia Wikström. Cecilia som berömde Eva-Britts insatser i EU-parlamentet så mycket att Lasse bara kunde tacka och uppmana alla att rösta på Vänsterpartiet. Debatten innehöll arbetsrätt, miljö och kvinnors villkor i Europa. Medan Cecilia pratade sig varm för gemensamma EU-lösningar ville Lasse se ett större internationellt samarbete för att lösa till exempel klimatfrågan.

Tll fikat med facken på Fackens Hus i Knivsta hade förutom några fackliga representanter även lite allmänhet kommit. Det blev en trevlig pratstund om skolfrågor, kommunens ekonomiska villkor, välfärden, A-kassan och sjukförsäkringar. Alla ställde frågor och Lars Ohly svarade kunnigt på alla frågor.

nedtecknat av
gruppledare (V) Knivsta