Resultat av dörrknackning i april

Var femte Knivstabo tycker att det viktigaste i Knivsta, inför 2010, är att bygga fler hyresrätter. Tätt efter kommer sommarjobb till skolelever och mindre grupper i förskolan.

Det blev resultatet av föreningens dörrknackning i april 2009. Du som inte fått besök av oss har fortfarande tillfälle att rösta här på webbplatsen. Resultaten kommer att ligga med som hjälp i prioriteringen vid vårt budgetförslag för 2010. Kommunfullmäktige träffas den 24 juni 15.00 i Servicehuset för att fastställa ramar för 2010 års verksamhet.

Med tanke på att det står flera tusen i kö för att få en hyresrätt i Knivsta är det inte så förvånande att resultatet blev som det blev. Fler heltider inom äldreomsorgen och fler vuxna i skolan var andra frågor som fick höga procent.

Vänsterpartiet i Knivsta vill passa på att tacka alla trevliga människor vi haft glädjen att möta på vår dörrknackningsaktivitet och vi räknar med att återkomma.

Resultatet fördelade sig enligt följande:

1. Fler hyresrätter 20,0%
  2. Mindre grupper på förskolan 17,9%