Tove Fraurud ny distriktsordförande.

Riksdagsledamoten Elina Linna var en av flera som framförde hälsningsanföranden under distriktets årsmöte. Bland frågor som diskuterades kan nämnas kollektivtrafiken, sjukvård, regionsindelningen och Palestina.

Elina Linna berättade om samarbetet mellan (S) och (MP) som fortsätter i de fyra tillsatta arbetsgrupperna. Hon pratade vidare om målet på 15% i EU – valet. Det är realistiskt att tro att vi kan nå det resultatet om vi får ut många att rösta. Vänsterpartiet är nu det enda riksdagspartiet som är kritiska till EU. Vänsterpartiet anser att EU är osolidariskt och hotar den svenska modellen.

"Eva-Britt är den kritiska rösten i EU." " mindre makt åt EU, mer makt åt folket." är exempel på två slagord som är tänkta att använda i valrörelsen och 1 maj kommer att ha fokus på EU-valet.

Miro Anter från Ung Vänster berättade att målet var att starta fler klubbar i distriktet, bland anant i Knivsta. Mötet fick höra ett spännade och intressant föredrag av Håkan Wall om Bacho. Dessutom en prisad kortfilm om våra fördommar.

Mötet antog två uttalanden. Det ena om att "Stoppa jakten på sjuka och srbetslösa. " medan det andra handlade om "Mer vård – Mindre marknad." Dessutom antogs en verksamhetsplan för verksamhetsåret.

Till ordförande att leda styrelsen valdes Tove Fraurud från Heby. Övriga ledamöter i styrelsen blev, enligt valberedningens förslag:
Jacob Johnson, kassör från Uppsala
Sigrid Bergström, Skutskär