Välkommen på Röd Lördag den 4 augusti

ung skatare
ung skateare

Hej och välkommen på ännu en lördag med Vänsterpartiet på Sågverkstorget. Vi är på plats 10.00 – 14.00 den 4 augusti för att lyssna på vad du tycker är viktigt i Knivsta. Är det småbåtshamn eller övervakningskameror som är viktigast att lägga skattepengarna på? Eller vill du ha en bostad med rimlig hyra, billigare kollektivtrafik som går i tid, justa villkor på jobbet eller fler lekparker för barn och ungdomar?

Kanske tycker du att äldrefrågor är det viktigaste och då känns det bra att veta att Vänsterpartiet i riksdagen kämpar för en värdig ålderdom för alla äldre. På en presskonferens under dagen (torsd. 2 aug.) presenterades följande: ”Äldre ska få den hjälp och omsorg de behöver och det ska finnas plats på äldreboenden när det behövs. Därför vill Vänsterpartiet ta de första stegen i att utveckla framtidens äldreomsorg. Det gör vi genom en valsatsning på 4,5 miljarder kronor. Pengarna ska gå till att anställa fler, bättre utbildning, moderna och fler äldreboenden, bra mat och gratis trygghetslarm.”

I Knivsta tror borgerligheten att allt blir bättre och billigare bara det sköts privat. Vänsterpartiet tycker att ett land som har råd med skatteavdrag för städning i hemmet måste ha råd med en värdig äldrevård som rymmer både promenader i solen och personal som har tid att ta hand om äldre, säger Ulla Andersson, ekonomisk-politisk talesperson. Det är vad vi kallar verklig valfrihet. Hur vill du korta Knivstabostäders kö till en bostad? Just nu bygger Knivstabostäder Knivstas första kommunala hyresrätter sedan 1985.

Oavsett vilken fråga som berör dig mest är du välkommen på en kopp kaffe och prata politik med oss på torget. Hoppas vi ses.

orförande