opinion länet juni 18

Välkommen på Röd Lördag 30 juni 11.00 – 13.00

opinion länet juni 18

Inför juni månads Röd Lördag, den 30 juni, kom resultat från en lokal opinionsundersökning från Novus i vilken Vänsterpartiet i Uppsala län nästan dubblat stödet sedan förra valet, till 11,7 procent. Men en opinionsundersökning är bara en opinionsundersökning, det är resultatet på valdagen som räknas.

Välkommen till Sågverkstorget utanför Willys mellan 11.00 – 13.00 på lördag 30 juni. Oavsett om du vill prata riksdagsval, maxtaxa i tandvården, 6-timmars arbetsdag, Knivstas avtal med staten, billigare hyresrätter eller fri kollektivtrafik så är du lika välkommen. Kanske är det lekparker, lärartätheten eller billigare kulturskola som du vill diskutera över en kopp kaffe.

Det är många beslut som påverkar Knivstabornas vardag som fattas i riksdag, landsting eller i EU. Därför känns det tryggt att veta att vi har vänner på alla ställena att föra dialog med. Politiken lever inte i en egen liten bubbla över Knivsta. För en stark vänster i valen den 9 september kommer göra skillnad för många. Det finns mycket jobb kvar att göra innan den 9 september. En opinionsundersökning är inget mer än just en opinionsundersökning. Men efter den 30 juni känns det som politiken i Knivsta går på lågvarv ett tag, innan alla debatter inom olika ämnen drar igång.

Se mer om valrörelsens möten här

Hoppas vi ses på torget, debatterna och vid vallokalen.