Grunden till en Ung Vänsterklubb på trevlig marknad

Gott om folk vid V:s tält

Ung Vänster och Vänsterpartiet sänder ett stort tack till alla Knivstabor i alla åldrar som besökte oss under Knivsta Marknad den 21 maj 2016. Det blev trevliga samtal om viktiga ämnen som energifrågor, samhällsplanering och fritidsanläggningar. Vår enskilt största fråga just nu är en fråga utanför Knivsta men den berör oss i allra högsta grad och handlar om Vattenfalls dilemma. Vänsterpartiet hjälper gärna Vattenfall och regeringen med att låta brunkolet bli kvar i marken.

Ung Vänster som bland annat kampanjade om bättre skolor, utan stora vinster, men med fler lärare gjorde det så bra att det nu finns en grund att starta en U V – klubb i Knivsta. Vi gratulerar ungdomarna och önskar dem lycka till med sina övriga kampanjer för bra och billiga bostäder och feministiskt självförsvar i skolan. MUF lyckades enas om kampanjen ”sänk regeringen” och trots det fattiga budskapet, från MUF, förekom en del samtal mellan ungdomarna över partigränserna.

Ballonger blåstes, bokquiz löstes, bokpriser delades ut och flygbladen om att låta brunkolet bli kvar i marken blev nästan slut. Nyinflyttade Knivstabor var frågvisa om många olika frågor men det var en hel del gamla bekanta ansikten var många hann stanna och prata en stund. Då det blev böcker kvar fortsätter vi med ännu en Röd Lördag den 28 maj 11.00 – 13.00 på torget utanför f d ICA Nära.

Sammanfattningsvis en bra dag på marknaden.