Jonas Sjöstedt

Jonas Sjöstedt till Alsike skola

Den 2 december 19.00 – 21.00 kommer Vänsterpartiets partiordförande Jonas Sjöstedt till Knivsta och ett Öppet möte i matsalen i Alsike skola.

Jonas Sjöstedt

Sjöstedt kommer att berätta om Vänsterpartiets politik med fokus på arbetsvillkor och vinster i välfärden. Besökarna på mötet kommer att få höra Vänsterpartiets lösningar på de problem som bland annat finns i den svenska skolan. Det kommer att ges tillfälle att ställa frågor till Jonas Sjöstedt.Personaltätheten är låg och gruppstorlekarna stora på de flesta av Knivsta förskolor, skolor och fritidshem. Knivsta kommun har den näst sämsta personaltätheten i skolan och bland de största barngrupperna i landet inom förskolan. Vänsterpartiet anser att det är dags att satsa på en god arbetsmiljö för våra barn och alla som arbetar med dem.

Kvällen kommer att avslutas med en paneldiskussion om läget i Knivstas skolor.

I panelen kommer följande deltagare att ge sin bild av hur de vill förbättra skolan och förskolan i Knivsta:

Göran Nilsson, KS ordförande

Agnes Jonsson, kommunal

Åsa Andersson, lärarförbundet

Malin Tollbom, Vänsterpartiet Knivsta

Till mötet hälsas alla Knivstabor och andra intresserade välkomna att lyssna och ställa frågor till mötesdetagarna.

Thumnanskolan 5 A kommer att hålla med kaffeförsäljning.

ordförande
Vänsterpartiet Knivsta