Trevlig stämning på Knivsta Marknad

Knivsta Marknad 2012 / foto Christer Johansson

Ungas villkor i fokus på Knivsta Marknad 19 maj 2012

Vänsterpartiet var åter ute och tältade på Knivsta Marknad. Stämningen var trevlig bland vänner från Ung Vänster, kommunal och (S) som samsades utanför leksaksaffären Glada Grodan. Vi fick också besök av för dagen extra trevliga moderater och kristdemokrater. Lokalpartiet Knivsta.nu fanns förstås också med på Maknaden och han med att hälsa på. Knivstabor turades om att diskutera de ungas villkor i Knivsta, dricka kaffe och sprida våra fina ballonger över hela marknaden. Även utifrån kommande marknadsbesökar från Sigtuna och Gävle gav sig tillkänna och ville veta hur det gick för oss.

Solen sken hela dagen från en klarbå himmel och de små vindpustarna som kom var bara sköna. Vädret gjorde också att det planerade medborgarcafeet flyttade ut och hölls utanför biblioteket. Björn Jonasson, som var vår representant, kunde konstatera att lekparker för barn och trygga parkområden för vuxna fanns med bland önskemålen från Knivstaborna. Vi får fortsätta vårt tjat i budgetarbetet och vid andra tillfällen för det är naturligtvis sådant som vi länge tyckt att Knivstaborna är värda.

Stort tack till alla medlemmar som turades om att sprida flygblad, serva med kaffe och goda hembakta kakor. Extra tack till Ung Vänsters representanter som tog sig tid för oss i Knivsta, trots många andra evenemang under helgen. Vi planera mer samarbete till hösten om den otrygga arbetsmarnaden, speciellt för ungdomarna.

stolt ordförande
Vänsterpartiet Knivsta